Zorlu Tekstil, çevre ülkelerde 5 yılda 2 kat büyüme hedefliyor

  

Türkiye ev tekstili pazarının lideri Zorlu Tekstil, çevre ülkelerde kendi markalarına ait mağazalarla büyüme stratejisi doğrultusunda gelecek 5 yılda satış noktalarını 2 katına çıkaracak. Grup, yaklaşık 700 milyon nüfusa sahip pazarda TAÇ markasıyla sürdürdüğü liderliğini daha da sağlamlaştırmayı hedefliyor.

Türkiye tekstil sektörünün en köklü temsilcilerinden biri olan Zorlu Tekstil Grubu, 65 yıla yaklaşan tecrübesi ile sadece Türkiye’nin değil 700 milyonluk nüfusa sahip çevre ülkeler pazarında da öncü ve lider olmayı sürdürüyor.

Gürcistan’ın başkenti Tiflis’te düzenlenen toplantıda çevre ülkelerde büyüme stratejisi doğrultusunda yaptıkları yatırımlara değinen Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın; “Türkiye’nin tekstil alanındaki en köklü ve yenilikçi temsilcisilerinden biri olarak üretimdeki gücümüz ile toptan ticaretteki başarımızı perakendeciliği de taşıdık. Bir süredir uygulamaya başladığımız perakendede kendi markalarımıza ait mağazalarla büyüme stratejimizi Türkiye’nin etrafındaki 700 milyonluk nüfusa sahip çevre ülkelerde de güçlü bir şekilde hayata geçirmiş bulunuyoruz. Ağırlıklı olarak TAÇ markamız ile büyüdüğümüz pazarda, gelecek 5 yılda mağaza ve satış noktası sayımızı 2 katına çıkararak 1.600 noktada tüketicilere ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

Bölgenin en bilinen ve tanınan markası TAÇ

Ev tekstilinde TAÇ, Linens ve Valeron markaları ile faaliyette bulunan, Türkiye’de 420’si TAÇ Konsept Mağazası olmak üzere 2.264 noktada tüketicilerle buluşan Zorlu Tekstil Grubu, TAÇ markasıyla, 700 milyonluk çevre ülkeler pazarının da en çok bilinen ve tanınan markası konumunda. Yurt dışında 118 mağaza ve 671 satış noktası ile tüketicilerle buluşan TAÇ, özellikle distrübitörlük kanalını etkin bir şekilde kullanarak açtığı mağazalarla büyümesini sürdürüyor.

Çevre ülkelerde kendi markalarıyla açacakları mağazalarla büyüme ivmesini daha da artıracaklarını ifade eden Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın; Zorlu Tekstil Grubu olarak bölgede 20 yıldan bu yana ürünlerimizle varız. TAÇ, bölgenin en çok bilinen ve tanınan markası, hatta pazarda taklitlerimiz bile çıktı. İnsanlar zaten bizi biliyor, tanıyor ve markamızın kalitesine güveniyor. Bu, bizim kendi markalarımıza ait mağazalarla büyümemizi oldukça kolaylaştırıyor. Rusya pazarı ile başladığımız yolculuğumuz bugün BDT üyeleri, Arap ülkeleri, İran, Kazakistan, Ukrayna, Azerbaycan ve Gürcistan dahil olmak üzere 18 ülkede devam ediyor. Türkiye’de TAÇ bizim için ne ise, burada aynı” dedi.

Gürcistan dahil olmak üzere bölgedeki BDT ülkelerinin oldukça dinamik bir ekonomiye sahip olduğuna dikkat çeken Aydın, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘Pazarda önceden yer alan, tüketici ile güçlü bağlar kuran markalar uzun dönemde her zaman karlı çıkacak ve kalıcı olacak. Bu doğrultuda biz, 700 milyonluk nüfusun yer aldığı pazara uzun soluklu bakıyor ve bu çerçevede önemli yatırımlar yapıyoruz. Yurt dışında 800’e yakın noktada TAÇ markamız tüketicilerle buluşuyor. Nihai tüketiciden gördüğümüz ilgi önümüzde 5 yılda bölgesel liderliğimizin daha da güçleneceğini açık bir şekilde gösteriyor.”

Katma değeri 2,5 kat arttıran büyüme stratejisi

Üretiminin yarısından fazlasını ihraç eden Zorlu Tekstil Grubu, perakende ürün ihracatından kendi markalarına ait mağazalarla büyümeye geçiş stratejisi doğrultusunda yaptığı ihracatın katma değerini de yükseltmeyi hedefliyor. Bu konuda kendilerine güçlü hedefler koyduklarını ve bölge ülkelerinde yapacakları yatırımla bu hedefleri gerçekleştirebileceklerine inandıklarını ifade eden Vedat Aydın sözlerine şöyle devam etti: “Ülke olarak hepimiz katma değer yaratan bir ekonomik modele geçiş yapmaktan söz ediyoruz. Bunun için Ar-Ge ve inovasyon şart ama sadece bu da yeterli değil. Buna uygun bir vizyon ve stratejiniz olmalı ki yarattığınız katma değer somut hale gelsin. Biz o yüzden katma değeri yüksek ürünleri, kendi markalarımıza ait mağazalar açarak tüketiciye ulaştırmak için önemli yatırımlar yapıyoruz. 90’lı yılların başında yaptığımız ihracatın kilogram başına değeri 5 dolar iken bu toptan ticaret ile 8 dolara çıktı. Fakat bu yeterli ve sürdürülebilir değil. Biz, uyguladığımız kendi markalarımızla büyüme stratejisi ile kilogram başına ihracatımızı 2,5 katına çıkararak yarattığımız katma değeri arttıracak ve kendi markalarımızla yaptığımız ihracatın payının yüzde 30’dan yüzde 50’ye çıkarmış olacağız. Bu yaklaşımın, ülke olarak her zaman konuştuğumuz katma değer yaratan bir ekonomi hedefine tekstil sektörüne ait çok güzel bir örnek olacağına inanıyorum.”

Avrupa’nın lider ev tekstil ve polyester iplik üreticisi

Zorlu Tekstil Grubu, faaliyetlerini Avrupa’nın en büyük entegre polyester iplik üreticisi ve ihracatçısı Korteks ve ev tekstili üretiminde global liderlerden biri olan Zorluteks dahil olmak üzere toplam 12 şirketi aracılığıyla sürdürüyor. Entegre üretim ve çarşaf-nevresim grubu ürün pazarında dünyada ilk üç arasında yer alan Zorlu Tekstil Grubu, entegre perde ve çarşaf-nevresim üretiminde Avrupa’nın lideri konumunda. Zorlu Tekstil Grubu, 7000 bine yakın çalışanı ile 800 bin m² kapalı alanda, yıllık 250 milyon m² ev tekstili, 150 bin ton iplik üretimi yapabiliyor.

Türkiye’nin en büyük tekstil ihracatçılarından biri

Oldukça değişken koşullara sahip olan global pazarlara ve iç pazardaki gelişmelere rağmen 2016 yılını 200 milyon dolar civarında bir ihracat rakamı ile kapatan Zorlu Tekstil Grubu, 2020 yılına kadar cirosunu 2 kat artırarak 1,2 milyar dolara, ihracat rakamını da 300 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor.

Türkiye’nin en büyük tekstil ihracatçılarında biri olarak 5 kıtada 58 ülkeye ihracat gerçekleştiren Zorlu Tekstil Grubu, Türkiye’nin perde ihracatının yüzde 18, nevresim ihracatının da yüzde 40’nı tek başına gerçekleştiriyor.

Avrupa, BDT ülkeleri, İran, Irak ve Arap ülkeleri başta olmak üzere bölge ülkelerine ihracat gerçekleştiren Zorlu Tekstil Grubu, Debenhams, Ikea ve Bed Bath & Beyond gibi Avrupa ve ABD’deki önemli perakendecilerin inovatif iş ortağı olmayı da sürdürüyor. ABD’nin ev tekstilindeki önemli mağaza zincirlerinden biri Bed Bath & Beyond’un 200 mağazasında Valeron markası ile yer alan Zorlu Tekstil, geçen yıl daha çok hazır perdeye alışık ABD’li tüketiciler için bir ilk olarak Bed Bath & Beyond mağazalarında “Tailor-Made” perde sunmaya başladı. Dünyanın üretim merkezi olan Çin’e Deco By Zorlu logosu ile geçen yıl giren Zorlu Tekstil, Çin’in en önemli perakende mağazası Human Mine’da da Valeron satışına başladı.

Tekstilde inovasyon denince ilk akla gelen isim

Ar-Ge’yi sürdürülebilirliğinin temel taşlarından biri ve en önemli rekabet aracı olarak gören Zorlu Tekstil Grubu’nun biri Korteks diğeri de Zorluteks çatısı atında olmak üzere iki Ar-Ge Merkezi bulunuyor.

Ar-Ge merkezlerinde toplam 200 mühendis istihdam eden Grup, Ar-Ge’ye yılda 10 milyon TL harcıyor. İnovasyon denince Türkiye tekstil sektöründe ilk akla gelen isimlerden biri olan Zorlu Tekstil, dünya devlerinin inovatif ortağı olarak “Kendini Temizleyen Stor ve Perde”, “Serin Tutan Pike”, “Led Işıklı Perde” ve “İçerik Üreten QR Kodlu Nevresim” gibi birçok inovatif ürünü ile dikkat çekiyor. Geleceğin akıllı yaşam alanları için inovatif çözümler sunan Grup, sinek kovan ve polen savar perde, UV direnci yüksek kumaşlar, savunma sanayinde kullanılmak üzere elektromanyetik ve infrared kalkanlı kumaşlar, otomotiv sektörüne yönelik komposit tekstiller ve dış cephe kaplamaları ve çatı kaplama sistemleri üzerine Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmaları yürütüyor.